Beställning
Vi säljer endast inom Sverige.
I samband med beställning registrerar www.lyfta.nu dina uppgifter i ett kundregister. Om du vill ändra dina adressuppgifter eller bli borttagen ur registret går det bra att skriva/maila till oss.
Åldersgräns vid postorderköp
Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift.
Betalsätt, privatpersoner
Klarna
Betalsätt, företag
Klarna
Fraktkostnad
Vi tillämpar enhetsfrakt på alla våra produkter!
1- och 2-pelarlyftar - 2200kr
4-pelarlyftar - 8000kr
Saxlyftar - 2400kr
MC-lyft - 1900kr
Däckmaskin - 900kr
Balansmaskin - 800kr
Växellådslyft, domkraft, press, motorlyft, Hjälp arm till däckmaskin - 1000:-
Kompressorer - 1000kr
Lastbilslyftar - 10000kr
Tillbehör och reservdelar - 250kr
Samtliga angivna priser ex moms
I undantag kan individuell frakt användas som vid tex destinationer som Gotland/Öland samt postnr som börjar på 9, men generellt sett gäller alltid enhetsfrakt. Frakt kan komma att efterfaktureras
Samtliga priser är exkl. moms och gäller per order.
Leverans
Leverans sker inom ca 5-15 arbetsdagar från det att vi har fått din beställning. Vid eventuell slutförsäljning av en vara hör vi av oss via mail eller per telefon. Vi skickar godset med DHL och Posten. Vid leverans av större och tyngre gods kan i vissa fall lossningshjälp med truck behövas. DHL levererar varorna dagtid 08:00-16:00 Måndag - Fredag.
Ångerrätt (Gäller ej företag)
Du har som postorderkund ångerrätt i 14 dagar från inköpsdatumet. Om du inte är nöjd med en vara skickar du tillbaka den och betalar för frakt o returfrakt. Varan ska skickas tillbaka oanvänd i originalförpackningen och oförändrat skick tillsammans med faktura. Specialbeställningar återköps inte. Packa varan väl, eventuella transportskador till Lyfta står du själv för. Lyfta löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav. Återbetalning av varans pris sker inom 14 dagar från det att säljaren mottar meddelande om att avtalet hävts. Vid delretur förbehåller vi oss rätten att endast återbetala varans pris eftersom fraktkostnaden är samma oavsett antal och vikt.
Transportskador
Om varan har transportskadats ska du anmäla detta direkt till chauffören eller senast efter 5 dagar till fraktbolaget som gör en skadeanmälan. Lyfta står för fraktkostnaden av ersättningsvaran. Vid felleverans står Lyfta för eventuella extra fraktkostnader.
Garanti
Vi lämnar 1 års reservdelsgaranti vid fabrikations eller materialfel från det ursprungliga inköpsdatumet. Spara alltid din faktura som gäller som garantisedel. Varan ska inte ha utsatts för onormal användning eller vanvård och garantin omfattar inte slitagedelar och förbrukningsvaror. Garantin gäller inte om felet beror på en olyckshändelse efter att du fått varan eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar. Lyfta förbehåller sig rätten att reparera varan eller byta ut den.
Reklamation
Enligt konsumentköplagen har du som privatkund alltid 3 års reklamationsrätt från inköpsdatum. Om du upptäcker att din vara har ett ursprungligt fel ska du meddela Lyfta detta inom skälig tid, vilket anses vara längst 2 månader efter fel upptäckts. Att felet funnits redan vid leverans skall på ett rimilgt vis kunna bevisas av kund. Om felet upptäckts efter avtalad garantitid löpt ut ska du som kund bevisa att felet är ursprungligt och funnits där från början. Vid eventuell tvist kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)